VVD roept burgemeester op tot versoepelingen coronamaatregelen

Op straat en via de verschillende media hebben we kunnen horen en lezen dat het water bij veel inwoners en ondernemers aan de lippen staat. De rek is er uit, spaar- en pensioengelden zijn bijna op, faillissementen komen dichterbij. Dat vinden wij verschrikkelijk om te horen.

Volgens ons zijn de maatregelen die tijdens de laatste persconferentie van het demissionaire kabinet zijn afgekondigd niet meer passend. Wij zijn ervan overtuigd dat die maatregelen schadelijker zijn dan de gezondheidsschade die het virus nu nog lijkt aan te richten. Het percentage van de bevolking dat ingeënt is, of een besmetting doorgemaakt heeft is hoog. In onze gemeente is zelfs ruim 80% tweemaal gevaccineerd en een stijgend percentage heeft inmiddels ook de boosterprik gehad. Tijdens deze pandemie is ons herhaaldelijk voorgehouden dat personen die zich zouden laten vaccineren, hun vrijheid terug zouden krijgen. Wij constateren dat dit niet het geval is. Sterker nog; de regels worden met elke lockdown scherper. Dit kan zo niet langer. De schade aan jeugdigen en gezondheid (denk aan al die uitgestelde operaties en ingrepen) is enorm.

Hierbij roepen wij burgemeester Strien op om samen met zijn collega’s binnen de Veiligheidsregio IJsselland een vuist te maken en een duidelijk signaal af te geven richting het nieuwe kabinet: maak werk van versoepelingen van de coronamaatregelen. Te beginnen met het openstellen van de horeca tot 21:00 (met toegangsbewijzen) en niet-essentiële winkels tot 18.00 uur.

Door deze, in onze ogen, verantwoorde versoepelingen door te voeren, kunnen de ondernemers weer hun passie uitvoeren, namelijk ondernemen. Laten we met z’n allen eennsteentje bijdragen aan het herstel van onze samenleving en ondernemers!